Wat houdt deelname in?
Het eerste weekend van oktober is Weekend van de Wetenschap. Doet jouw organisatie (weer) mee? Hieronder vind je wat wij van jou en jouw activiteit verwachten.
Het eerste weekend van oktober is Weekend van de Wetenschap. Doet jouw organisatie (weer) mee? Hieronder vind je wat wij van jou en jouw activiteit verwachten.
Voor wie?
Bedrijven, universiteiten, bibliotheken, musea, ziekenhuizen en onderzoeksinstellingen die een publieksactiviteit organiseren in het eerste weekend van oktober.
Welke doelgroepen?
We focussen ons op gezinnen met kinderen tussen 8-14 jaar. Maar Weekend van de Wetenschap is er om iedereen, van jong tot oud, op een toegankelijke manier inzicht te geven in de wereld van wetenschap en technologie.
Je activiteit
✸ Geeft op een toegankelijke manier inzicht in de wereld van wetenschap en technologie;
✸ Is gratis toegankelijk voor publiek;
✸ Heeft een duidelijke omschrijving en een pakkende titel;
✸ Bevat een sterk beeld dat iets toevoegt aan de tekst;
✸ Bevat kloppende en volledige praktische informatie inclusief contactpersoon;
Meedoen is gratis
Het maakt niet uit of je een bedrijf, universiteit, bibliotheek, festival of sterrenwacht bent: iedereen kan gratis meedoen. Je wordt deelnemer zodra je een publieksactiviteit organiseert in het eerste weekend van oktober en deze aanmeldt via onze site. We vinden het van groot belang dat een activiteit ook leuk is voor een jonge doelgroep (8-14 jaar).
Size does not matter
Je activiteit hoeft niet spectaculair of groots van opzet te zijn. Een klein programma kan net zoveel impact hebben. Dit jaar bieden we de deelnemers de mogelijkheid om ook een online programma te presenteren via de website van Weekend van de Wetenschap.
Promotie
Je zet het gratis promotiemateriaal in de maand september in. Als deelnemer draag je samen met andere deelnemers en partners Weekend van de Wetenschap uit. Dit doe je door bijvoorbeeld publiciteit te maken voor je activiteit en daarin ook de Weekend van de Wetenschap te noemen en ons logo te gebruiken.
Centrum JongerenCommunicatie Chemie laat kinderen en jongeren kennismaken met chemie en life sciences zodat ze hun talenten hierin kunnen ontdekken.
Tijdens dit 9-daagse ruimte-event wordt iedereen van binnen en buiten de industrie uitgenodigd om deel te nemen aan de vele evenementen die plaatsvinden in de hele ruimtevaartregio.
De VSC is de sectororganisatie voor wetenschapsmusea en science centers.
Wijsneuzen brengt wetenschap en kennis tot leven met korte, educatieve video's op YouTube, Instagram en TikTok. Van biologie en psychologie tot cultuur en geschiedenis: De Wijsneuzen maken ingewikkelde onderwerpen toegankelijk en leuk voor een breed publiek. Met een gemiddeld bereik van 6 miljoen jonge kijkers per maand, inspireren ze nieuwsgierige geesten om de wereld beter te begrijpen en laten ze zien dat leren echt leuk kan zijn!
New Scientist is het wetenschapsplatform vol ideeën die de wereld veranderen.
NPO Kennis is hét kennisplatform voor iedereen die wil weten hoe het zit. We geven heldere antwoorden op vragen die bij je opkomen over actuele kwesties. Of zaken die aansluiten op je persoonlijke leven.